iphone, hand, phone-5537230.jpg

Reels na Instagramie.

Czym są Reels?

To funkcja Instagrama, która całkiem niedawno pojawiła się w Polsce. Daje ona możliwość tworzenia krótkich filmików, których czas trwania nie może przekroczyć minuty.

Jakie treści nagrywać?

To zależy przede wszystkim od tematyki prowadzonego przez Ciebie konta – możesz prezentować swoje produkty, krótko przekazywać merytoryczne treści np. w formie ciekawostek, bądź na szybko dać motywacyjnego „kopa” do działania Twoim obserwatorom w formie krótkiej „lekcji”.

Jeśli zechcesz, możesz w swoich Reels’ach postawić na humor i dobrą zabawę tworząc spontaniczne nagrania. Możliwości wykorzystania tej opcji jest naprawdę dużo.

Jak zacząć nagrywać Reels?

Dostanie się do Reels’ów jest akurat banalne – wchodzisz na swój profil, klikasz trzy kreski umieszczone w prawym górnym rogu, wybierasz statystyki i zjeżdżasz na sam dół. (tutaj screen ekranu jak się dostać do reels)

Jeśli Rolki są dostępne na Twoim koncie – pod sekcją relacji masz opcję – „Utwórz rolkę”.

Aby rozpocząć nagrywanie wystarczy przytrzymać kółko znajdujące się w dolnej części ekranu. Wszystko działa tak jak na InstaStories bądź Messengerze. Przy udostępnianiu Rolek możesz również wykorzystać wcześniej stworzone nagrania. W każdym razie po zarejestrowaniu przez Insta Twojego filmu uzyskasz możliwość podstawowej edycji – obcinka, jakiś efekt, nic skomplikowanego ani rozbudowanego. Po takim „montażu” otrzymujesz gotową do publikacji Rolkę.

Jakie korzyści na Ciebie czekają?

Twoja rolka może znaleźć się na karcie Exploruj – Twoje wideo dotrze do osób, które Cię nie znały.

To prosta droga do rozbudowy społeczności. Pojawienie się na Explore Page nie jest niczym trudnym -przede wszystkim dlatego, że mała grupa osób korzysta z tej funkcji. Jeśli pojawisz się wśród nich to do sekcji Explore krótka droga ;). Więc zachęcam Cię – nie zwlekaj z rozpoczęciem kariery w Reels’ach, wtedy Twój profil ma szansę szybko podrosnąć.

Czy na Reels można zarabiać?

Oczywiście, że tak, jednak trzeba podejść do sprawy w nieco bardziej złożony sposób.

Zwiększając liczbę followersów, zarządzasz większą społecznością, która jest atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów chcących zareklamować u Ciebie swój produkt.

Taka krótka forma wymaga również większej kreatywności więc Twój profil będzie generalnie ciekawszy dla potencjalnego odbiorcy – co generuje kolejne przyrosty statystyk na Twoim profilu.

Chcesz wiedzieć więcej o Reels? Zobacz moją rozmowę z Moniką – tutaj.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart