Od zdjęć do wideo – jak Instagram zmienił się na naszych oczach

Instagram – co o nim wiemy? Aplikacja powstała w 2010 roku. Miała ona prostą ideę: umożliwiać użytkownikom dzielenie się ciekawymi momentami z życia, wykorzystując do tego zdjęcia. Tak właśnie powstawały pierwsze posty.

Instagram – jak wyglądały pierwsze posty?

Ciekawostka, o której być może nie wiesz…? Pierwszym zdjęciem opublikowanym na Instagramie był kadr z jachtami na plaży South Harbour, które wrzucił sam współzałożyciel platformy – Mike Krieger. Wtedy nikomu nawet do głowy nie przyszło, żeby tekst pod zdjęciem był długi, edukacyjny czy koniecznie angażujący!

Jak wyglądała droga od prostego posta do momentu, w którym dzisiaj mamy Reels, transmisje na żywo, Stories, możliwość oznaczania współtwórców czy sponsorów?

Potężne narzędzie marketingowe

Twórcy Instagrama nigdy nie kryli, że stawiają na ciągły rozwój. Tak samo, jak dziś nie kryją, że szczególnie faworyzowani będą twórcy wideo. Stawiają sobie coraz większe cele i pilnują ich realizacji, wspinając się coraz dalej po drabinie udogodnień i możliwości dla użytkowników. I tak, należy powiedzieć to głośno i zdecydowanie: Instagram to potężne narzędzie marketingowe.

Dzisiaj już wiemy, że warto dbać o spójność feedu, w poście zawrzeć CTA a treść powinna być wartościowa, autentyczna, angażująca, aktualna, i tak dalej, i dalej… Wiemy już również, że o wiele bardziej opłaca się dziś tworzyć materiały wideo. Instagram umożliwia nam ułatwioną opcję zakupową, dzięki czemu nasi odbiorcy mogą przechodzić do zakupu bezpośrednio z posta, bez konieczności samodzielnych poszukiwań produktu na stronie sklepu.

Instagram z biznesowego punktu widzenia

Podsumowując już naprawdę krótko? Na aktualnym etapie rozwoju Instagrama – każdy właściciel firmy powinien, chociaż rozważyć obecność tam. Instagram w ujęciu biznesowym to nie tylko kolejne źródło zakupowe. To przede wszystkim szansa zbudowania wokół siebie społeczności, rozpoznawalności czy zaangażowania, bez wątpienia potrzebnych do dalszego rozwoju. Nie istnieje drugie tak rozbudowane, wręcz gotowe do wykorzystania w każdej chwili – narzędzie biznesowe dla marek każdej wielkości. Zauważ, że odnajdują się tutaj i ci wielcy, i ci zupełnie na starcie. Każdy się tutaj odnajduje.

Zatrzymując się na moment przy Reels jeszcze: Instagram zapewnił nam kompletne narzędzie do stworzenia dynamicznego klipu. Ogranicza nas tylko kreatywność! Tak naprawdę nie musimy tutaj korzystać z żadnych zewnętrznych aplikacji, wystarczy nam to co znajdziemy w ustawieniach. Zwróć uwagę, jak potężne zasięgi potrafią „wykręcić” niektóre Reels. Ta forma ma ogromną szansę stać się viralem, co również trudno pominąć przy wymienianiu zalet. Zasięgi viralowe to – niezależnie od tego, co się mówi – jeden z najbardziej pożądanych efektów dla każdego twórcy!

Kiedyś wrzucaliśmy zdjęcia bez opisu. Dziś wrzucamy karuzele, klipy, znaczniki zakupowe i współtworzymy posty z markami. Gdzie Instagram zaprowadzi nas za rok? Co jeszcze nas zaskoczy? Jak będziemy mogli wykorzystywać to narzędzie w dalszej pracy? Pytań jest całkiem sporo, staram się odpowiadać na nie w pozostałych artykułach – w końcu są to tematy, które nie sposób wyczerpać w jednym akapicie.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart