Dlaczego warto zainwestować w bloga? Czy SEO umarło?

Mijają lata, zmieniają się marketingowe trendy, jednak jedno wciąż pozostaje bez zmian. Prowadząc firmową stronę internetową, bez wątpienia warto inwestować w bloga. Praktycznie w każdej branży znajdzie się potencjał do stworzenia merytorycznych tekstów, które z jednej strony pomogą wypozycjonować witrynę, a z drugiej zbudują poziom ekspercki marki. Z jakich jeszcze powodów warto zainwestować w bloga i dlaczego pogłoski o śmierci SEO są przedwczesne?

Co daje prowadzenie bloga?

Podstawowych korzyści związanych z prowadzeniem bloga firmowego jest przynajmniej kilka. Przede wszystkim jest to jedno z narzędzi content marketingowych, które pomagają w realizacji strategii pozycjonowania, o czym wspomnę w kolejnym akapicie. Nie bez znaczenia jest również potencjał marketingowy bloga. Każdy pojedynczy wpis można potraktować jako lead magnet lub reklamę kierującą z social mediów na stronę internetową. 

Ponadto dobrze prowadzony blog pozwala wypozycjonować markę jako ekspercką, a także zbudować zainteresowanie potencjalnych klientów. Przekłada się to na budowanie trwalszych relacji z użytkownikami i klientami, którzy regularnie wracają na stronę internetową i zapoznają się z blogowymi nowościami. Oczywiście nie można nie wspomnieć o lepszej widoczności strony internetowej z blogiem. Im lepsza widoczność, tym większy ruch, a im większy ruch, tym lepsza docelowa konwersja. Niezależnie od tego, czy zależy Ci w tym momencie na sprzedaży, czy budowaniu bazy kontaktów pod przyszłą konwersję. Blog z powodzeniem pokryje wiele potrzeb przedsiębiorcy, a jego prowadzenie nie jest czasochłonne. Treści możesz tworzyć wewnątrz zespołu lub zlecać je ekspertom zewnętrznym. 

Blog a SEO

SEO nie umarło. Wręcz przeciwnie, ma się świetnie. Obecnie strategia pozycjonowania organicznego stron internetowych jest doskonałym uzupełnieniem płatnych kampanii reklamowych. Wielotorowe podejście pozwala lepiej pokryć potrzeby rynku i efektowniej budować stabilny kanał przychodu. Blog w tym wszystkim odgrywa ważną kwestię. Powinien być odpowiednio skonstruowany, nasycony frazami kluczowymi, a także merytorycznie zgodny z profilem strony. Wpływa to na lepszą ocenę robotów Google i wyższą pozycję witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. 

Jeżeli wciąż zastanawiasz się nad założeniem firmowego bloga, to teraz jest najlepszy czas. Każde odwlekanie wiąże się z niewykorzystanym potencjałem marketingowym. Buduj pozycję eksperta i zwiększaj sprzedaż w prosty i efektywny sposób. Prostego bloga możesz postawić już w Elementorze, czyli wtyczce WordPressa. Z przyjemnością pokażę Ci jak to zrobić i pomogę Ci w tworzeniu skutecznego bloga firmowego. Zapraszam do kontaktu – kontakt@joannagodek.pl.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart