Czym jest optymalizacja konta na Instagramie? Audyt konta

Optymalizacja to zbiór poszczególnych działań, wpływających na rozwój Twojego konta na Instagramie. Jakie kroki musisz podjąć, by Twoje konto się rozwijało? Najpierw przeprowadź audyt konta, by określić, co warto poprawić.

Zrób audyt i spraw, by biogram był Twoją wizytówka!

Masz 3 sekundy! Dokładnie tyle czasu potrzebuje odbiorca, aby zdecydować, czy chce zatrzymać się u nas na dłużej. W jaki sposób, w tak krótkim czasie, możesz go zachęcić do obserwacji? Wyróżnij się! Zdjęciem profilowym, świetnym biogramem lub ciekawymi grafikami. Wstrzymuje Cię jedynie Twoja kreatywność.

Sprawdź, czy Twoje konto zachęca do obserwacji. Zwróć uwagę na te aspekty:

  • Nazwa musi być krótka i łatwa do zapamiętania. Więc ciąg cyfr odpada 😊
  • Zadbaj o zapisanie informacji w bio o tym czym się zajmujesz, w czym możesz pomóc oraz jak można się z tobą skontaktować.
  • Pokaż na zdjęciu profilowym siebie lub swoje logo. Ważne byś często nie zmieniała zdjęcia profilowego, bo po tym jesteś rozpoznawalna przez swoich odbiorców.
  • Nie zapomnij o call to action. Podpowiedz swojemu obserwatorowi, co ma zrobić – napisać wiadomość do Ciebie, a może zaobserwować Twój profil?
  • Lokalizacja – jeśli prowadzisz biznes lokalny, warto wykorzystać i tę drogę dotarcia do swoich potencjalnych klientów.
  • Relacje wyróżnione – tam możesz podpiąć najważniejsze informacje o Tobie, Twoim produkcie jak i opinie swoich klientów.
  • Pamiętaj, na Instagramie możesz również pozycjonować swoje konto poprzez słowa klucze 😉

Ważny jest content!

Pamiętaj, że oprócz idealnego bio również ważną rolę odgrywa content, który tworzysz. Pewnie się zastanawiasz czym u licha jest content o którym wszyscy tak mówią 😊

Content to nie tylko treści, ale i zdjęcia czy grafiki, no i oczywiście wideo! Warto więc przemyśleć strategię tworzenia treści. Bo jeśli masz na koncie misz-masz, to ciężko będzie Ci zdobyć wielkie zasięgi, a przy tym osiągnąć zadowalającą sprzedaż usług czy produktów. Pamiętaj, by wykorzystać cały potencjał Instagrama i tworzyć zarówno posty, karuzele, rolki jak i również zadbać o Story.

Nie zapominaj, że Instagram to platforma społecznościowa i algorytm nagradza osoby, które często wchodzą w relacje z innymi odbiorcami. Więc nie czekaj długo, by odpisać na wiadomość, a jeśli jakiś post Ci się spodoba – skomentuj!

Audyt Instagrama

Jeśli nie wiesz, czy dobrze jest zoptymalizowane Twoje konto na Instagramie – śmiało możesz do mnie napisać. Sprawdzę jakie masz zaangażowanie, jaki odbiór mają Twoje posty, czy wykorzystujesz potencjał bio, oraz co poprawić by konto sprzedawało. Dodatkowo po sprawdzeniu konta dostaniesz workbooka do samodzielnego audytu.

A teraz łap checkliste do optymalizacji  bio za darmo do pobrania tutaj.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart